Finalisternas höjdpunkter + lite opera

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/8556/sophosmusicworld?claim=vthxd48wdks">Följ min blogg med bloglovin</a>
Tjenare! Nej nej ingen av idolerna ska tack och lov inte testa sig på opera, utan det är nämligen så att operagruppen Il Divo gästar programmet. Vilket jag inte tycker är den kvällens höjdpunkt precis, opera är iiiinte riktigt min grej direkt.. Men det blir säkert bra. Anyway så tänkte jag nu lista lite framträdaden nu, och det är inga vanliga utan nämligen våra kära (nej dom är inte kära i varandra) finalisters alla framträdaden. Lite höjdpunkter med andra ord.
Alice och Kevin möts i världens största Idolfinal i Globen på fredag. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Kevin Borg:

How I´m I Supposed To Live Without You: Kevin visade redan i kvalet att han är en riktigt stjärna! Det finns inget snack om att killen är fullständigt grym på att få en riktigt bra power och feeling i fina ballader. Trots sina ljusa röst har killen en riktigt powerröst. Den är ljus men den är stark! 5

Footlose: Detta var kanske inte det bästa låtvalet om jag måste säga något, visst det är inte dåligt på något sätt absolut inte men det känns som att han kan ge mycket mer i låtar som han behärskar men detta är ju inte dåligt trots låten får han 5.

Natalie: När jag hörde att Kevin skulle sjumga denna låt tänkte jag: ONEJ! men sedan kom jg på att jag inte riktigt kunnat lyssna på låten i och med att jag inte tycker om Ola. Så därför hade jag höga förväntinga på maltesen. Men helt seriöst så är detta bättre en originalet och det säger jag inte bara för att jag tycker mer om Kevin ön Ola och att jag inte tycker om Ola utan för att jag verkligen tycker det! 4

All I Wanna Do Is Make Love To You: Det är inte bara Kevins röst och tonsäkerhet jag gillar. Det jag också gillar med honom är att han har en riktig attityd och då menar jag att utanför scenen är han en godhjärtad och ödmjuk kille men så for han sätter foten på scenen förvandlas han till en cool, begåvad och kaxig artist och det är det är så en artist ska vara om man frågar mig vad en riktigt artist är. 4

Gimme Gimme Gimme (Your Love After Midnight): Säg nu inte att den heter a man after midnightm jag vet att den heter det, men jag skrev your love eftersom att Kevinsjöng så. I alla fall så pratar vi attityd och jag tycker dessutom att han är rätt hyfsad på att göra lite schyssta moves. Ballader, musikal och pop! 5

Lyssna Till Ditt Hjärta: Jagt säger som Laila och gråter, snälla lilla rara söta Kevin, det finns inget mer att säga. *Totalt berörd känner mig så som Charlotte och Laila kände sig*. Kevin har inte ens bott i Sverige i ett år och när han bott i landet i ungefär 7 månader ställer han sig på scenen och sjunger en jättekänd låt med mycket text på svenska och gör den som att han skulle bott hät i 5 år. Det är inte många som skulle klara av detta. Jag är imponerad! 5

Livin On A Prayer: Efter att ha sjungit 4 olika stilar skulle man ju kunna undra hur många genrer kan killen sjunga och han gör sitt bästa framförande i kanske den svåraste genren att sjunga. Det är få som kan briljera i 5 genrer. Om man inte är en naturbegåving vilket Kevin är. Detta är så bra att jag bara vill lägga mig ner och dö av tagenhet. Det finns ingenting att säga om detta framförande. Förutom att Kevin är fullständigt grym på att sjunga. 5++++++++++++

Signed, sealed, delivered: Jag måste faktikst hålla med om att falsetten är sådär, om jag måste ranka Kevins sämsta framträdande så måste jag nog säga detta, men herrgud, det är bara falsetterna som är mindre bra. Men man kan inte vara bäst hela tiden, jag lovar att även JT inte är rusikgt bra jämt. Men detta är väldigt bra. 3,5

If Tomorrow Never Comes: Kevin jag har aldrig blivit berörd av någon idolstjärna på detta sättet, oftast känns det som att det är tillåtet att bli berörd när man hör JT eller någon annan megastjärna. Är det helt seriöst tillåtet at vara så här bra på att sjunga, då menar jag inget illa. Med det utan tvärtom. 5

In The Shadows: Shit! Kevin! När du gör detta mot din fans, snälla Kevin om du gör dina konserter på det där sättet så kommer du erövra världen det finns ingenting att säga skulle jag seriöst sitta i publiken då så skulle jag känna att det var en rykande konsert med världskände Kevin Borg. Att han gör låten så bra gör det allt snäppet bättre. 5

Higher And Higher: Jag blev ganska glad över att Kevin kan göra soul bra, för detta är riktigt bra. Kevin är fullkomligt underbar. 5

The Way You Make Me Feel: My god, vad ska jag säga? Har ni seriöst prövat att sjunga denna låten? Den är fruktansvärt svår. Det känns som en cover som Kevin sjunger på en konsert. Grymt! Plus i kanten för riktigt coola kläder också. 5

Livin La Vida Loca: Jag förstår inte riktigt varför juryn väljer en låt av en sådan låt av en töntig artist, Kevin är inte töntig han är en cool kille. Men sån tur är gör Kevin låten till sin egna och han är grymt bra som vanligt, vad ska man säga? Dock finns det ett minus med det och det är att det syns lite på Kevin att han inte tycker om låten själv, vilket är lite synd eftersom framträdandet skulle bli ett litet snäpp bättre om han hade en bra relation på scenen. Men är detta inte bra så säg mig. Kevin briljerar annars i denna låt. 5

Hot In Here: Hur många gånger har jag sagt vad ska man säga? Och jag menar det verkligen denna gången. Vet ni helt ärligt talat hur j*kla svår denna låten är att sjunga?  Men självklart vad ska man egentligen gör a för att utmana denna enorma naturbegåvning? Försök hitta någon utmaning till coola snubben. Så kontakta gärna mig. Kevin är bäst! 5

Total Summa: 66,5

Alice Svensson:

Beautiful Disaster: Personligen tycker jag inte att Aloce riktigt passar till att sjunga ballader, enligt mig passar hennes speciella röst till glada poplåtar. Men detta är ju inte precis dåligt. Alice är en fantastisk sångerska! 4

Fighter: Det är exakt enna attityd jag vill se! Men även här så känner jag att Alice röst inte passar till R&B. Men Alice attityd är perfekt. Är det något som Alice borde komma långt med (framförallt) är det för hennes utsrålning och attityd och det märks ju verkligen i denna låten. 4

These Words: Minns ni att Andras sa att han om han var A s manager skulle han kunna sitta hemma i soffan och kolla via tvn när Alice uppträder på AMA. Jag förstår honom, Alice fullkomligt tar över scenen i denna genre. Det är inget snack om att Alice är riktigt duktig. 5

Ironic: Jag bara älskar detta framträddande låten börjar ju lungt men jag tycke rinte att dert gör något för när Alice sätter igång är hon verkligen den där kaxiga tjejen. Detta är ett av Alice bästa framträdanden. 5

Lay All Your Love On Me: Kaxiga, duktiga Alice är bättre ju fler gånger man hör henne. Det är denna genre Alice ska sjunga för då kommer lilla söta Alice som egentligen inte är liten söt utan cool och kaxig på scenen. Då kommer vi så mycket av denna söta talang. Trust me! 4,5

Min Kärlek: Nu måste jag tyvärr dela med mig av Alice sämsta uppträdande. Det är jätte vackert, men Alice har ingen ballad röst och det lyfter aldrig, vart är powern? Det är inte bara Alice röst som inte passar till balladr jag tycker inte heller att hon riktigt får fram sin enorma attityd. Men detta är bra, för att ha 39 graders feber. Jättebra gjort Alice. 3

Heavens On Fire: Har inte Alice attityd i detta nummer så säg mig. Ska Alice inte sjunga pop så är det rock hon ska sjunga. Detta är utan tvekan Alice strakaste nummer. Jag trodde inte att det fanns någon rock tjej inom Alice, men sanningen är ju att hon faktiskt finns gömd där inne. Alice = Rock N Roll 5

I Say A Little Prayer: Alice kan sjunga soul absolut, men jag känner fortfarande att det är pop/rock tjejen ska satsa på. Men detta är riktigt bra! Jag tycker dock att det låter lite gnälligt ibland, men attityden finns där, stackars er som får stå ut med mitt enorma tjat om attityd hela tiden. Ni får ursäkta mig för det, men jag kan inte sluta med det. Ni får helt enkelt stå ut. 4

Becuase Of You: Vid denna tid i idol käbde jag att Alice var på en annan planet, trots att Alice har kvar höjningen i låten så lyfter det inte. hon sjunger i samma tempo i hela låten och det hon visar inte sin enorma attityd. 3

Crazy In Love: Jag har ännu inte förstått vad som har hänt med självsäkra Alice, denna fredag. Hon har tappat all självkänsla och attityd. Men det är i alla fall okej, men kom igen tjejen du kan! 3

Shackels: Även detta omgång hade Alice en halvdan attityd men denna gång är det inte bara attityden, det har funnits en sak som jag har gillat väldigt mycket med Alice under hennes resa och det är hennes enorma glädje, men vart är glädjen? Saknad av Anna? Helt okej. 3

Inpenedent Woman: Alice gör ett jättebra jobb för att ha en sådan pass svår låt med mycket text. Men glädjen saknas sån tur är så gav hon lite mer i sitt andra framträdande för kvällen. Men jag saknar glädjen. 3

Keep This Fire Burning: Äntligen är Alice tillbaka! Välkommen tillbaka attityd Alice! Nu är det den där glada och underbara Alice igen. Grymt bra. Svår låt, em ändå ett jättebra jobb. Jag har sgat det tidigare och jag säger det igen pop/ rock Alice är den absolut bästa.  5

Girlfriend: My God! När ajg hörde att Alice skulle sjunga denna låt så tänkte jag att antingen blir det jättebra eller så blir det pannkaka. Det blir jätte bra om hon har attityd var det som gick i mitt huvud och är det inte attityd som Alice har så säg mig. Grymt bra, detta är Alice bästa nummer tsm med Ironic och Heavens On Fire. 5

Summa: 57,5
Vinnare: Kevin

Pjuhhh äntligen klar! My god vad detta inlägg tog lång tid. Jag har hållt på i 4.5 timmar sammanlagt. Imorgon är det alltså dags för den stora finalen jag är laddad. Är ni laddade, vem tror ni vinner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback