Agnes Carlsson


Året var 2005 och en helt vanlig 17 åring dök upp i rutan, då visste ingen att vi hade en supertalang framför oss. Fram till kvalet så var inte Agnes på topp och hon åkte till och med ut ur tävlingen. Men när juryn sedan förstod vilken talang tjejen var så fick hon en andra chans och vem var det inte som senare stod i finalen och fick hela svenska folket till
tårar när hon sjöng vinnarlåten och ännu mer till tårar när just hennes namn ropades upp som de namnet som vunnit tävlingen, jag talar självklart om Agnes Carlsson. Vinnarlåten Right Here Right Now gjorde megasuccé och inte mindre singeln "Stranded". Följt av "Champion" Men där efter tog det stopp för stjärnan men 2 år sedan så spelas låten On And On på radion och är det inte Agnes Carlsson som sjunger den? Jo det är klart att det är hon! Detta betyder att hon är tillbaka. Dock fick vi 2007 se henne tillsammans med Måns Zelmerlöw se henne i MQ s julreklam. Skivan har fått bra kritik och på Lördag står hon på melodifestival scenen och visa svenska folket att hon är värd en finalplats. Agnes är en megatalang. Vi ska vara stolta över denna tjej. Nu önskar jag Agnes stort lycka till på Lördag. För till final SKA hon. Jag ska göra allt för att hon ska dit. Jag pratar självklart att om låten är bra så stämmer det jag babblar om. HÄR kan ni höra sångfågeln i hennes nya singel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback