Melodifestivalen del 1

Äntligen är det dags för deltävling 1 i Sveriges största musikprogram. De som tävlar i första deltävlingen är:
- Marie Serneholt
-Alcazar
- Nina Söderquist
- Jonahtan Fagerlund
- Shirley Clamp
- Scotts
- Emilia
- Caroline Af Ugglas

Artisternas chanser:

Emilia:
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, faktum är att låten ganska schysst det måste jag faktiskt erkänna, det är den ända låten som Emilia gjort som är bra. Men enligt mig är Emilia inte den bästa sångerskan, hon har inte riktigt den där powerrösten ni förstår vad jag menar. Men jag tror att hon har en hel del goda chanser på grund av att låten är bra. Gör hon ett hyfsat framträdande så tror jag att hon har chanser att fightas om en andra chansplats. Men det beror på hennes sånginsats. Vilket jag inte tror är något problem eftersom att jag har fått för mig att Emilia kan sjunga live. Men jag tror att tjejen har goda chanser att ta sig till andra chansen.

Shirley Clamp:
Det här är ju livsfarligt, kanske inte riktigt min typ och inte riktigt den jag skulle lyssna på. Men den är inte dålig för det. Den är helt okej, men grejen är att den är så fruktansvärt stark, nej det finns inget att säga förutom att det garanterat blir finalen nästa för Shirley!

Alcazar:
Alcazar har en riktigt schysst partylåt och har alltid haft, men med tre riktigt duktiga artister och en hyfsad låt så kan de absolut fightas om en plats i antingen andra chansen eller kanske till och med finalen. Det kommer gå bra och går det inget bra här så är jag helt säker på att detta är en låt som kommer spelas flitigt på radion i efterhand.

Nina Söderquist:

Starkt Nina!
Jag har ingen aning om hur det kan gå, tjejen sjunger riktigt bra, men jag tycker att låten känns lite för överladdad, det känns som att låtskrivarna verkligen vill det här och att de dessutom tror att det ska gå riktigt bra. Men jag vet inte antingen går det jättebra eller så går det jättedåligt.

Jonahtan Fagerlund:
Han sjunger ju väldigt bra och det har jag alltid tyckt så länge jag vetat om honom, det är kul att Super Troupers stjärnorna ger igen, precis som Jonahtan fick vi ju se Anna Bergendahl och Alice Svensson i fjol årets idol. Tyvärr tror jag att detta är en låt som man kan tröttna på ganska lätt och dessutom så tror jag att denna artist är deltävlingens flickidol, det är lite som jag sa om Ninas chanser antingen så går det jättebra eller jättedåligt, men jag har en känsla av att detta är en riktig hit.

Marie Serneholt:

Jag hade förväntat mig något modeinriktat i klädväg men detta är ju ingen succé. Helt okej.
Jag tycker faktiskt synd om Marie med tanke på all kritik hon har fått, men vad är det egentligen för fel på låten? Hon sjunger riktigt bra och låten är väldigt bra. Men startfältet är väldigt tufft och Marie måste strunta i vad alla sagt om henne och verkligen ge järnet, för tjejen kan om hon vill det vet jag och hon kan gå hur långt som helst om verkligen visar vart hon hör hemma går det inte bra här så är detta inte en låt som är bortglömd om en månad trust me! Men jag tror faktsikt att Marie kan skrälla till.

Caroline Af Ugglas:
Jag är hemskt ledsen för mina ord nu, men det här går helt enkelt inte , en mesig ballad. Nej det här går inte. Sorry Caroline men jag tror att hon får nöja sig med en plats under top 5.

Scotts:
Jaa du, vad vore Melodifestivalen utan dansband eller schlager låt? Ingenting right? Dock är detta inte direkt det som jag hejar på och det som jag skulle lyssna på.Men dansbandskampen gjorde ju succé och ja. Scotts går nog inte oväntat till final.

Bäst är: Marie Serneholt
Till final går: Shirley Clamp och Scotts
Till andra chansen går: Det blir en fight mellan Marie Serneholt, Alcazar och Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback