Skivrecension: Måns Zelmerlöw-MZW


Darin, Ola, Danny, Mattias, Johan var just de personer som i sin omgång av Idol var stora flickidoler men det fanns en kille som under sin tid inte riktigt blev "upptäckt" eller han fick inte just den uppmärksamheten han borde ha fått. Men det tog inte lång tid förrän vi fick ett besked om att snyggingen skulle vara med i premiären av det då nya programmet "Lets Dance". Där det gick som på rinnande vatten för killen. Tackvare hans danspartner Maria Karlsson så stod han till och med so, segrare i tävlingen. Tiden gick och till mångas glädje så fick vi se honom i samma deltävling som sin Idol kollega Sebastian Karlsson. Med sin låt Cara Mia räckte detta till en tredje plats och dessutom näst flest av svenska folket och vad kunde det egentligen betyda för killen? Jo han var tillbaka tackvare detta fick han göra en ny skiva men trots kritik för den som gick allt som på rinnande vatten och det var ingen tvivel om att han var hetare än någonsin. Idag har han hunnit vara med en gång till i Melodifestivalen dock med lite andra förväntingar och skrällbesked men nu har han släppt en skiva och hans låt Hope & Glory spelas flitigt på radio. Idag är han även lika känd för sitt vackra yttre som inre. 

Skivan innehåller en hel del glada låtar och det märks tydligt vad som är temat på skivan. Nämligen kärlek. Måns har själv skrivit texterna och om du har tid så skulle jag rekommendera att lyssna på texterna för det är inte texter som handlar om kärlek tralalala jag är kär i en bblabla utan det är riktiga kärleks texter som verkar han en hel del planer bakom sig. Det är alltså inga texter som är skrivna på 10 minuter utan jag tror att dessa texter verkligen är genomtänkta. Om vi då går till själva låtarna eller vad är det egentligen som gör en låt bra? Det har jag faktiskt funderat lite på men anyway så tycker jag att låtarna växer då jag hört de 4 gånger nu förutom Hope & Glory som jag hört ett X antal gånger. Men både den och de andra låtarna växer och växer. Låten Rewind känns som en riktig sommarhit. Mina personliga favoriter är Hope & Glory, One Minute More, Home, A Stranger Saved My Life och Find Love. Har ni tid över så läs texterna eller lyssna på dem för de är verkligen fina. Jag skulle inte förvåna mig om någon text är tillägnad till Marie. Jag skulle egentligen vilja ge mer poäng än en femma på grund av att han sjunger väldigt bra och ger mig gåshud, han är sjukt trevlig, så snygg att man bara dör, texterna berör, låtarna är bra. Det känns egentligen som att denna platta har allt som den kan ha. Därför får den

Kommentarer
Postat av: Kicki

Har du träffat Måns?

K

2009-03-30 @ 22:38:22
Postat av: Sofia

Kicki: Ja det har jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback