OMG KEVIN!

Nu kör vi på OMG KEVIN igen och nu menar jag det verkligen! My God! Vilken kväll det var igår!

Den började med att jag glömde mina skor på Lidingöbanan, haha det ä så typiskt mig! Men anyway när jag pappa kom och hämtade oss på mammas jobb så kände jag att allt började. Tillslut kom vi fram till ambassdeur och det var lite kul för att när vi skulle gå in kom det några tjejer i min ålder och sa till varandra "Vad fan är det här för något" och då gick jag och Maria in där haha, jag blev lite överraskad när vi skulle lämna våra jackor, för i garderoben (haha ni fattar vad jag menar), där i alla fall stod pappas brors frus dotter, så jag blev lite överraskad. Förfesten var i alla fall väldigt kul. Vi blev fotade två gånger av proffsfotogafer det var lite coolt. Men i alla fall så när det började dra ihop sig mot slaget så gick det bussar mot Globen vi kom med den första vilket vi sedan märkte att det inte var så smart eftersom att vi fick stå märkte där att vi skulle få stå i 25 minuter och vänta för att få gå in. Men sedan kom vi på att vi kunde ringa till mamma och Whenche och hålla dem lite sällsklap i några minuter men det var ju dock inte lätt att få tag på dem men när vi äntligen fick tag på dem så gick vi till en fin resturang och mötte upp dem och sen så satt vi där i kanske 15 minuter och höll dem lite sällskap. Tillslut blev det dags att gå in och sätta oss vi hade lite problem med platserna först men har man en smart syster så hittar man tillslut rätt.

När det äntligen drog igång så kändes verkligen den där stämmningen som jag kände i globen förra året om inte bättre detta år. Alla gamla idoldeltagare som sjöng var väldigt duktiga. När Kevin intog scenen kände man verkligen att det var något alldeles extra. För två år sedan när jag var JTs (Justin Timberlake) konsert så var jag helt tagen och jag tyckte att det var hur häftigt som helst när han skrek något och man skulle skrika efter och jag förstod aldrig riktigt hur otroligt stort det var för en artist men jag tyckte bara att det var häftigt att göra så. Minns ni att jag skrev att om jag satt i publiken första gången Kevin gjorde det där så skulle jag känna att jag var på en konsert med världskände Kevin Borg. Precis så kände jag nu. Dock förstod jag idag hur stort det borde vara för en artist att göra sådär. Men han startade ju inte med Livin On A Prayer men ändå jag kände att jag bara var tvungen att skriva det där. Men anyway så tycker jag att det inte finns ngåot att säga om Kevins framträdaden han är så fruktansvärt bra. Men jag blev faktiskt lite förvånad över att Alice sjöng så pass bra som hon faktiskt gjorde i och med att det inte lät något vidare på hennes rep och efter två hyfsat jämna akter så kände jag att nu är det vinnarlåten som avgör och det är nu det verkligen gäller för Kevin att briljera om han vill vinna Alice lika så.

Men jag kände att eftersom jag har kommit på att Alice ska inte sjunga vackra powerballader för att få fram sin häftiga sångröst, men när Alice intog scenen och kom till refrängen så blev jag ganska förvånad eftersom att hon visst fick fram sin röst. Och att det lät rikigt bra. Så var det ännu mer jämt. Och jag var helt säker på att Kevin skulle ta hem det här men jag kände mig inte så säker längre, när jag hörde hur alla reconerade så sa nästan alla att båda var så pass bra att det inte spelar någon roll vem som tar hem det här att båda var lika värdiga en vinst.

Men jag kände ändå att jag inte behövde vara nervös eftersom att jag var hyfsat säker på att vinsten skulle stå för maltesen. Men när jag satt inne i globen och väntade på resultatet förändrades mina tankar helt! Och jag började tänka, "Det kanske blir Alice ändå, för det kan hända att det har blivit en hel del sympati röstingar på henne efter Kevins enorma förhandstippning, samtidigt som tanken också gick att Alice fans röstat som galningar på sin idol eftersom att alla visste att Kevin skulle vinna". Men desto argare blev jag när Peter Jihde sa att det var dags paus mitt i det spännande. Efter kanske tio minuter stod det där igen och resulutatet skulle räknas upp, så var jag helt plötsligt säker på Alice vinst. När Peter Jihde sa "Nu lyssnar vi" så hörde jag Alice röst i mitt huvud men när deltagaren började sjunga så fanns det ingen tvivel att det var Kevin! För det var det och det var ju inte så svårt att ta miste på det. När jag hörde det ställde jag mig upp och  skrek rakt ut och applåderade! Nu i efrerhand är jag väldigt tagen av kvällen och jag känner verkligen att Kevin är en riktigt värdig vinnare. Se upp David Archuletta här kommer Kevin Borg! Släng dig i väggen David! Stort Grattis säger jag till Kevin och självklart måste jag säga att Alice var väldigt duktig och att hon också kommer att lyckas om hon verkligen satsar på en karriär. och grattis till att hon kom till final.
Kevin är Idol 2008! Foto: Daniel Ohlsson/TV4
Kevin Borg blev årets Idol!
OBS! Jag vet att jag har skrivit om JT mycket när jag skrivit om Kevin, och det är inte för att jag jämför Kevin med Justin, för det går inte de är två helt olika persnoner som är helt gudomliga på två olika sätt, okej så olika är de kanske inte men andldeningen till att jag nämner JT är att Justin var min manliga idol. Men jag ville bara säga detta så att ni inte tar förgivet att jag jämför KB & JT.


Stort tack till alla som följt med min blogg under idolsäsongen, jag hoppas att ni är nöjda med jag skrivit. Det har varit jättekul att skriva om idol. Nu kommer jag angagera mig på lite musikskvaller och snart är det ju dags för Melodifestivalen så då kommer jag självklart angagera mig på det. Stort Grattis till Kevin igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback