Skivrecension: Beyoncé-B´day



Vackra Beyoncé Knowles gjorde mega succé med gruppen Destiny´s child, när B bestämde sig att jobba på egna ben, var det en chansning hon gjorde och albumet "Dangeroulsy In Love" gjorde megasuccé och sålde platina världen över. Därför bestämde sig sångfågeln att göra ett till album, även fast själva albumet "bara" sålde guld, sålde singlarna "Irreplaceable", "Beautiful Liar"/feat Shakira, "Upgrade U"/feat Jay Z, "Deja Vu"/feat Jay Z. och Dreamgirls singeln "Listen". Trots allt Platina. (och låten "Ring The Alarm" guld).  Nu är Beyoncé en av det mest omskrivna sångerskorna i världen och hennes nästa skiva kommer lagom till att den ska kunna ligga i paketet på julafton. Som ni kanske läst i ett tidigare inlägg här på bloggen så kommer Justin Timberlake att ha producerat en skiva till B. Det är bara att vänta och se. Ni har väl inte missat Beyoncés senaste singel "If I Were A Boy" som ligger tvåa på digilistan?

Albumet B´day innehåller en hel del typiska R&B låtar. Men det finns några låtar som gärna hoppas över. Jag måste säga att de starkaste låtarna är singlarna, vissa låtar växer i och för sej för varje gång man hör dem och det är ´ju ett plus. På några låtar blir det dock lite för mycket. Lite för gapigt och det känns nästan så att de låtarna förstör skivan på något sätt, skivan skulle vara mycket bättre om B struntade i det där "Galna låtarna". Men jag vill även förutom singlarna hylla alla ballader som Beyoncé sjunger, för hon har inte bara en röst skapad för alla dessa R&B låtar utan även för ballader. Det finns några ballader på albumet och 50% av dem  ger mig gåshud och det är inte bara tackvare att låtarna är så bra utan det beror givetvis en hel del på B s enorma röst.

Mitt slutbetyg lyder så här:
Albumet är ett riktigt schysst album som gör en glad och man känner att man lätt kan sjunga med, men jag tycker att det faller en hel del på det där annorlunda låtarna jag pratade om tidigare. Om de låtarna inte hade funnits med hade B´day helt klart fått full pott. Men eftersom de låtarna finns så faller betyget, men i och med att resten av låtarna är väldigt bra och att Beyoncé finns på min lista över världens bästa sångerskor. Så blir betyget:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg! och intressant blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback