Det bästa från Idol 2008

Eftersom det är final på fredag och eftersom att min kära far kom hem med idolskivan idag så tänkte jag att det passade alldeles utmärkt att recensera den eller vad säger ni? Här kommer den i alla fall.

Skivan innehåller som ni förmodligen redan förstått alla finallister i idol som sjunger juryns favoritframträdaden av idolerna. Förhandsfavoriten Kevin Borg, Stilsäkra Alice Svensson, Speciella Lars Eriksson, unga talangen Anna Bergendahl, FlickidolenJohan Palm, Souldivan Sepideh Vasiri, Charmiga Robin Bengtsson, Goa LouLou Lamotte, sockersöta Jesper Blomquist, Vackra Yasmina Simic och rockiga Robin Eriksson. Fick det underbara beskedet om att en finalplats är vad som gäller. Med en hel del berörningar och en hel del chocktillstånd. Dessutom med en totalskräll om man pratar om en liten söt helsvensk tjej på 16 år med en röst a la Amy Winehouse. Eller om man talar om en svarthårig 20 åring från Malta som blivit rankad om att redan vara en färdig artist. Så kan finalisterna i idol rankas som det starkaste året någonsin. Dessutom innehöll ju programmet en ny färsk jury, bestående av ordförande Anders Bagge, vackra Laila Bagge och svinrika Andreas Carlsson. Dessutom samma progarmledare som i fjol nämligen smålänningen Peter Jihde.

Kevin Borg: Förhandsfavoriten Kevin Borg känns precis som alla säger som en färdig artist. När han sjuner på skivan känns det precis som att detta är hans egna platta och att han har spelat in en cover på Abbas Gimme Gimme. Kevin fullkomligt tar över hela låten och får mig att känna när jag lyssnar på det att det är en stor världsstjärna jag sitter och lyssnar på. Denna killen kommer gå så himla långt. Trust me! det ska ske mycket om han inte gör det. SSSSS

Alice Svensson: Stilsäkra Alice Svensson, är inte bara stilsäker utan hon är även mycket talangfull och vad jag har förstått så vet inte talangen om själv vilken otrolig talang hon är. För hon är verkligen en stor talang. Hennes otroligt speciella röst gör en på något sätt glad, man känner hur allt blir bra, det jag menar att Alice ska sjunga sånna där glada poplåtar som These Words är. För då blir man både glad av låten och framförallt Alice röst. Vi ska vara stolta över att vi har denna lilla popdivan Alice Svensson i vårat land för det är hon värd. SSSSS

Lars Eriksson: Speciella Lars Eriksson, enligt mig är Lars bäst så här då man bara hör honom och inte ser honom.  Det ´har ingenting med hans utseense att göra för jag tycker inte att han är ful det är inte det.  Men jag tycker inte om hans personlighet på scenen. Det är det jag stört mig mycket på och därför inte tyckt om honom men detta låter faktiskt väldigt bra.  Lars har ju inte bara en speciell personlighet utan dessutom en speciell och bra röst, kom igen killen det är så här det ska låta och det ska inte vara en massa fjanterier utan jag vill se Lars Eriksson inte fjantLars. SSSS

Anna Bergendahl: Unga talangen Anna Bergendahl har nog fått en stor del av Sveriges befolkning att tappa hakan. Jag tror inte att någon har glömt bort Annas audition. Jag tror inte heller att någon kommer att glömma bort tjejen med en stora rösten. För det är hon inte värd. Anna är en supertalang som är värd att släppa en kanonplatta som säljer minst guld om inte platina. Detta är historiskt, vi kommer nog inte få vara med om någon sådan här fantastisk 16 årig talang igen. SSSSS

Johan Palm: Killen med flest feminina fans Johan Palm, kan inte jag riktigt bedömma. Men det är lite samma sak som jag sa med Lars fast om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte att Johan sjunger så bra, men det låter bättre så här. SSS

Sepideh Vasiri: Sveriges alldeles egna souldiva vackra Sepideh Vasiri. Är som bäst i stora pampiga soullåtar. När Sep står på scenen och sjunger en soullåt raderar hon den mesta konkuransen och det finns ingenting att säga till om. Förutom att det är frukatansvärt bra. När jag för första gången hörde talangens studiverision så undrade jag varför de remixat låten och jag tyckte att det förstörde det lite men nu har jag ångrat mig. Detta är riktigt bra. Men håller Sepideh till Soul så kan hon lyckas riktigt bra! SSSSS

Robin Bengtsson: Charmiga Robin Bengtsson, när jag beskrev lite kort om idolerna så fanns det sjölvklart en baktanke och andledningen till att jag skrev charmiga Robin Bengtsson var att även fast han rörde sig dåligt, så borde han ju haft en charm ibland folk om han kom trea right? Jag hittar den charmen och jag kan inget annat än att älska Robin. Det låter precis Laila sa att det borde göra på skivan- riktigt bra! SSSSS

Loulou Lamotte: Goa Loulou, är säkelrigen en riktigt go tjej, men något inom säger mig att jag inte får tag i Loulous röst riktigt, visst den är fin det är inte det. Jag vet inte vad det är. SSS

Jesper Blomquist: Gud vad bakrundsljudet stör mig! Det låter som att ngåon knäcker ett ägg, helt seriöst. Detta stör mig så mycket att jag inte kan koncentrera mig att lyssna på Jespers röst. Men det låter bra han sjunger bra men han har inte den där powerrösten vilket jag också tror orsakades lite till att han åkte ut först av finalisterna. SSS

Yasmina Simic: Vackra Yasmina Simic kan vara riktigt bra om hon verkligen får sjunga det hon är bra på. Hon har en bra röst för discodängor. Detta är väldigt bra. Trots sin unga ålder har hon n stark och bra röst, denna tjejen kan gå långt. Längre än vad man tror. SSSSS

Robin Eriksson: Rock Robin har en riktigt bra röst, han är även kaxig som artist emn eftersom rock inte riktigt är min grej (det finns undantag) så kan jag inte få ett bra grepp om hur han egentligen är. Men i rocken är han ju verkligen hemma och det märks absolut. SSSS

Allstars: Det är lite svårt att höra vilka som är vilka ibland, eftersom det finns vissa som har ganska gemensamma röster, men det hörs tydligt att det är Anna, Alice, Johan, Robin, Loulou, Kevin och Lars som sjunger men för övrigt har jag lite svårt att skilja på rösterna. Men det låter riktigt bra och idolernas röster passar mycket bra ihop! SSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback