Kevin Borg



Jag har aldrig någon gång under idols gång hejat på en kille och andledningen tilldet har jag ingen aning om. Det har nog bara blivit så. Men efter att ha fått upp ögonen för Justin Timberlake och varit lite smått förälskad i hans musik och dessuyom beundrat honom på olika sätt. Så kan man gått och väl säga att han var min första manliga idol. Idag vet jag inprincip allt om charmtrollet. Men i idol 2007 fick jag trots min förälskelse i JT ingen förälskelse till någon idol de året eller jo på sätt och vis men jag hejade inte på honom. Vem hejade jag på förresten? aa juste Patrizia men anyway, så var jag ju tvungen att heja på Mattias i slutet. När jag hade några kvinnliga favoriter ibörjan och inte hade någon koll alls på killarna så fick jag upp ögonen för en charmig kille i en intervju på idolsajten. Det var en kille som verkligen tog tag i mig, jag lyssnade på hans audition och kom fram till att han sjunger riktigt bra! Men Anna och Yasmina stod fortfarande på topp. Men det räckte med att denna kille gjorde sitt framträdande och jag var tagen och jag menar tagen!

Jag kände en enorm lycka när han utvecklades för varje gång och dessutom visade att han redan är en etablerad artist. Och jag måste säga att det finns ingen i idol någonsin som har kunnat göra alla dessa teman så fruktansvärt bra. Jag vet tusan om någon dessutom skulle ha klarat att sjunga Hot In Here. Nu är det denna kille och Alice i final och alla tror och svär på att vinsten kommer stå för talangen. Att flytta från ett varmt, ensamt pyttelitet land i medelhavet och flytta längst upp i stoooora Sverige (ja för en maltes) och se snö för första gången att ha i hela sitt liv pratat sitt egna språk och sedan behöva lära sig ett helt främmande språk som man aldrig ens kunnat ett ord på. Nu har det gått 10 månader sedan denna kille stod i Arvidsjaur och idag talar han inprincip flytande franska höll jag på säga nej självklart svenska. Sedan ställa upp i svenska idol, sjunga på svenska och dessutom bli så hyllad av ett sådant stort land i jämförelse med sitt egna. Det är imporenade.

Oavsett vem som än kommer ställa upp i idol så kommer namnet Kevin Borg alltid stå allra högst. Det är av 2 andledninar till att börja med. Dels för att han är den absolut första maskulina deltagaren under idol någonsin som jag verkligen hejar på. Dessutom den deltagaren som jag verkligen förstått hur det ska se ut för att gå från en kille som inte ser så märkvärdig och bakom scenen vara en väldigt godhjärtad och ödmjuk kille till att på scenen förvandlas till en extremt självsäker och fullkomligt äga scenen. Denna kille kan en dag bli något stort och jag menar att om han verkligen vill och satsar så kan han erövra världen. Trust me! Sverige ni fattar inte vilken kille vi har fått. Vi borde vara stolta över honom. Lycka till nu!
Kevin Borg.  Foto: Daniel Ohlsson/TV4Foto: Daniel Ohlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback