ESC




Montenegro:

Det här känns ganska klatchigt men jag vet inte vad jag ska tycka. Det ä'r inte bra och inte dåligt den får en trea


Israel:

Sjunger han i falsett eller har inte kommit i målbrottet? Jag måste varna för en falskvarning, men nej det här är inte min typ av låt. Även fast den är okej, trea


Estland:

Asså! Jag blir bara arg när jag hör den här låten! Jag brukar hylla Estland men det här är hemskt! Noll poäng!


Moldavien:

Förra året hade ju Moldavien en av mina favoritlåtar men det här bara tråkigt och hon som sjunger har dåligt uttal och hon sjunger inte särskilt bra heller. 1 poäng


San Marino:

Det här känns så wannabe Backstreet Boys, jag är emot wannabes, 1 poäng


Belgien:

Men gud! Jag ryser av den här låten hon kan inte sjunga,låten är hemsk! 0 poäng


Azerbadjzan:

Dåligt dåligt dåligt! Hemskt! Jag blir arg igen! 1 poäng!


Slovenien:

Jag tycker att det här är bra! Hon är snygg och sjunger bra, 4 poäng!


Norge:

Jag älskar R&B, jag älskar den här låten! Jag har inte haft Norge som ett favoritland någon gång. Men nu är det mitt absoluta favoritland! Helt klart! Hon sjunger riktigt bra! Jag älskar Hold On Be Strong! Stark femma!!! Grattis Norge!


Polen:

Jag blir nästan arg, inte för att låten är dålig eller så. Utan att Sandra Oxenryd, var med i den polska uttagningen. Istället för Sandra Oxenryd som är jättebra! Skickar dom en wannabe Mariah Carey! Som inte kan sjunga. Låten är visserligen väldigt fin den får en trea.


Irland:

Asså, vad ska man säga om den här låten! Största kalkonen! Haha! noll poäng!

(menar inte haha ni får noll poäng utan att jag skrattar åt låten)


Andorra:

Det är catchy! Jag blir glad! Jag tycker om det jag skulle kunna gå och nynna på den här i efterhand. Den får en fyra.


Bosnien:

Bad bad bad! Dom bara larvar sig ju! 1 poäng!


Armenien:

Nej det här är inte min typ och jag är inte särskilt förtjust i hennes röst heller det låter bara gnälligt! Men den får en trea och då är jag snäll!


Holland:

Det här är 2008! Hon sjunger bra, är snygg, och låten sätter sig! Ju mer jag lyssnar på den så blir den bara bättre och bättre. Den är dock inte lika bra som Norge, men den får i alla fall en femma!


Finland:

Förlåt förlåt för mina ord! Men jag gillar verkligen inte hårdrock! Det här är hemskt!

Noll poäng!


Rumänien:

Visst okej, låten är jättefin! Dom sjunger jättebra! Men det är långtråkigt! Om jag ska tycka om en ballad så ska jag bli berörd men det blr jag inte 3 poäng


Ryssland:

Jag är ett stort fan av Timbaland! Jag tycker också att Dima Bilan är duktig! Men här låtar han bara mesig. Men det är tråkigt, låten får 2 MEN eftersom att jag är ett fan av Timbaland så blir det totalt 3 poöng


Grekland:

Jag blir glad! Det känns amerikanskt, det känns 2008, det känns mtv, det känns tracks. Jag gillar hennes röst. Jag gillar låten jag blir glad av den! 4 poäng kanske blir det en femma live!


Island:

Jag är inget fan av eurodisco! Han sjunger bra, men låten är tråkig, det blir en tvåa.


Sverige!

För mig är "Hero" uttjatad, men låten är stark och bra. Charlotte sjunger bra. Jag blev irreterad när någon norsk började kommentera Charlottes utssende! (Inte norska repensentanten) Var det inte utseendet som blev kommenterat förra året? Fast jag tror inte att det blir lika allvarligt i år i och med att det är norska sångerskan som kommenterar det. 5 poäng.


Turkiet:

Konstigt dåligt! 2 poäng


Ukraina:

Det här är catchy! Stark personlighet! Bra sångerska! Bra låt! Farligt! 5 poäng!


Litauen:

Det här är tråkigt! Det finns inget mer att säga! Förutom att det blir en etta!


Albanien:

Tråkigt! 2


Schweiz:

Fin låt men tråkigt! 3 poäng.


Tjeckien:

Det här påminner mig om Britney Spears nya karriär! Det är bra! Fast jag blir inte så säker på om hon kan sjunga men om kan så blir det en 4 annars en trea


Vitryssland:

Tråkigt! Den får en 3


Lettalnd:

Riktigt dåligt! Skrivet av svenskar! Det är riktigt dåligt! Noll poäng!



Kroatien:

Gamla gubbar! Tråkigt! Noll poäng!


Bulgarien:

Ja vad ska man säga egentligen? Tråkigt! 3 poäng!


Danmark:

Det här är riktigt bra! Han är snygg, sjunger bra! Låten sätter sig och är riktigt bra! Den kan bli farlig! Den får en femma!


Georgien:

Tråkigt! Ingenting om man jämför med fjolårets bidrag! 2 poäng!


Ungern:

Det här är tråkigt! Jag kan somna! 2 poäng!


Malta:

Efter Ungerns låt krävs det en klatshig låt. Vilket den här är! Jag kommer att vakna jag lovar! Jag kommer halvsova på Ungerns låt men vakna rejält på Maltas låt! Jag tycker det är riktigt bra! Jag kan inte låta bli att dansa! Hon sjunger riktigt bra! Hon är riktigt snygg också (kommer nog få en hel del röster av killar bara på grund av det). Jag ger den här en femma!


Cypern:

Konstig låt, det påminner mig om midnatt råder! Jo men faktiskt! Dåligt! På refrängen så blir det en remix av den! Det blir en etta!


Makedonien:

Jag har i flera år haft Makedonien som favoritlåt! Men i år är det nästan konstigt att jag har haft om man lyssnar på den här låten! Dåligt! 2 poäng!


Portugal:

Det är vackert, men trist ! 2 poäng!


England:

Visst det är ganska klatshigt! Man blir glad, det är okej fast inte min typ av musik. Den får en trea.


Tyskland:

Det är tråkigt, den får en trea.


Frankrike:

Inte min typ av musik, fast den har säkert goda chanser. den får en tvåa.


Spanien:

Nej det här är inte alls min typ, den får en etta.


Serbien:

Jag tycker att det är ganska fegt av Serbien att vinna med ballad i fjol och sedan skicka ballad året efter. Det är tråkigt! 1 poäng.



Sammanfattning:

Det är faktiskt många låtar som är okej eller mer än okej. Det finns även låtar som är riktigt dåliga! Men jag skulle nog säga att det kan sluta hur som helst, i tävlingen. Fast jag tror nog att Charlotte vinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback