Tell me why aint nothing but i...

okej rubriken har egentligen inte ett dugg att göra med det jag ska skriva nu. För som ni kanske redan vet så är det gospel tema i idol. Jag funderar på att börja göra en annan form av ett sådant här inlägg då jag lägger in vad idolerna ska sjunga. Men frågan är vad. Vi gör så att jag prövar ett nu, och sedan så får ni tycka till om det är bra och sedan om en vecka så gör jag så att jag kör på gamla sättet och sedan till finalen så hittar jag på ett nytt sätt vilket betyder att det är väl bestämt i förväg haha. Vad säger ni om det?

Alice är en stor ´favorit av många står hon högt upp listorna till att vinna tävlingen. Eller i alla fall stå i finalen och fightas om att få hem skivkontraktet. Vi har fått höra henne sjunga bland annat födelsedagsbarnet Natasha Bedingfields låt "These Words", bland annat men nu står Alice på ben igen och sjunger Destiny Child´s  hit Inpendet Woman och Mary Marys super hit shackels.

Flickidolen Johan Palm blir både hyllad och dissad och han är årets svar på Amanda Jenssen trots kön och ålder. Han har sjungit alla möjliga låtar och precis som Amanda gjorde gjort sin egna grej av varje tema, nu har han trots sin popularitet hängt löst 3 fredagar i rad och nu blir det nog ingen likgiltig Johan som står på sina ben på fredgad uta n jag tror att det är en taggad och fokuserad Johan som kämpar för att komma i topp 3. Johan sjunger Long Train Runner med Doobie Brothers och Free Falling med Tom Petty.

Kevin Borg är vår alldeles egna maltes och nu står han för många på listorna i topp tre på det bästa idoldeltagarna någonsin. Tillsammans med Alice på listorna till att vinna tävlingen, eller det räcker inte han leder den listan och han dessutom legat sexa på digilistan med sitt framförande av Bon Jovis Livin On A Prayer. På fredag kommer han stå på scenen igen och sjunga Higher and Higher med Jackie Wilson och Michael Jacksons megahit The Way You Make Me Feel.

Från början var det 2 stycken med samma namn en av de har åkt ut. Nu är det alltså en med de namnet kvar och han har fått mycket kritik för sitt scenspråk, men nu har han dragit åt skärpet och blivit hyllad istället. Ni förstår säkert vem jag menar right? Jo jag menar såklart Robin Bengtsson. Den charmiga killen är ju kvar och han har faktiskt klättrat och är nu tippad av personer att det är han och Kevin som står i globen om 2 veckor. Men då måste han kämpa och vara den där Robin som han varit på sistånde för nu är det ingen lek längre. Men kämpar han och gör sitt bästa så tror jag att han kan ha goda chanser att stå i globen eller i alla fall fightas om det. Joyful Joyful-Lauryn Hill, My Love Is Your Love-Whitney Houston.

Vad tyckte ni om detta sätt at presentera låtarna på? Hoppas ni gillade det. Funderar på något nytt sätt att kommentera framträdaderna eller det kanske inte går?  Jag ska försöka göra något, andledningen till att jag vill göra förändrinaar är för att tröttnat på det andra. Jag ska se vad jag kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback