Chanser för mina favoriter i Melodifestivalen

Foto: Vi-foto
Tävlar mot:
Scotts (Kända från Dansbandskampen)
Shirley Clamp
Caroline Af Ugglas
Alcazar
Nina Söderquist
Jonathan Fagerlund(Kan ses i Super Troupers från 2004)
Emilia
Maries Chanser:
Självklart beror det helt på låten. Jag tror faktiskt att det är det som avgör. Det är svårt att avgöra det eftersom att det inte finns en enda okänd person/grupp i denna deltävling. Men det är sant det beror på hur många som minns Nina Söderquist och Emilia. Fast Marie är väl ändå tillsammans med Shirley Clamp och Alcazar den mest kända av dessa 8? För oss ungdomar? Eller är jag helt ute och cyklar. Men jag tror att det ligger på publiken( om det är ungdomlig publik eller mer "mogen" publik.) och låten.

Deltävling 2

Måns Zelmerlöw, Foto: Marit Solblad/Vi-foto
Måns och Amy tävlar mot:
1000 miles
Lasse Lindh
Markoolio
Jennifer Brown
Lili & Susie
Cockies N Beans
Måns Chanser:
Är det många tjejer eller kvinnor och kvinnliga åldringar också för den delen. Så lär ju Måns kamma hem ett antal röster right? Men frågan är hur låten är. Måns själv har ju skrivit texten så det lär bli en bra text med tanke på att han var väldigt i somras på sommar. Men jag tror faktiskt  att låten ska vara riktigt dålig för att Måns inte ska lyckas med tanke på hans popularitet. Enligt mig är han den bästa artisten som tävlar i deltävlingen
Amys Chanser:
Det är lite samma sak som jag sa om Marie att det beror på låten. Amy har väl ändå ingen speciell publik jo det är klart men ni förstår vad jag menar. (Alla kan tycka om det hon gör). Det lär ju bli bra eftersom att Alexander Bard har skrivit musiken och han skriver ju väldigt schysst musik faktsikt. Det beror på låten. Bara inte Markoolio får till det och snor Amys plats vilket är risken, då hoppas jag att det andra chansen nästa för Amy.

Deltävling 3:
Foto: Marit Solblad, Vi-fotoMolly Sandén, Foto: Scanpix
EMD och Molly tävlar mot:
- Sofia
-Mikael Rickfors
-Maja Gullstrand
-I Got You
-Velvet
-BWO
EMD Chanser:
Världens bästa pojkgrupp gör debut i schlagern och jag tror att grabbarna har vunnit en hel del uppmärksamhet och vunnit en hel del i överhuvudtaget efter priset som årets låt och sedan deras väldigt trevliga attityd mot journalister och kulissarbetare. Ingen div pojkar det här inte. Hur som helst så dit jag ville komma med det jag sa var att det som sagt nog har vunnit en hel del på detta och kan därför ha en stor chans och dessutom kunna få lite försprång med fans, för jag menar kan EMD vinna kategorin Årets låt på grammisgalan kan de lika gärna gå vidare från en liten deltävling från melodifestivalen om det självklart har en riktigt bar låt. Som Danny har skrivit texten på.
Mollys Chanser:
Ajdå Molly tävlar mot BWO vilket är ett ganska dåligt tecken i Mollys fall. Men jag tror att om hon verkligen har en riktigt bra låt och visar avrt skåpet ska stå till 180% så kan Molly ha goda chanser att till och med slå ut BWO. Vilket inte skulle vara särskilt oväntat om hon gjorde. Men då ska hon som sagt ha en riktigt bra låt och visa sin enorma talang. Jag håller på Molly och hoppas att vägarna kommer gå för henne.

Deltävling 4:
Foto: Vi-foto
Tjejerna tävlar mot:
-Susanne Alfvengren
-ESTA NOCHE
-Star Pilots
-Malena Ernman
-Sarah Dawn Finer
-Thorleifs
A&Ms chanser:
Med två riktigt bra sångerksor och en riktigt bra låt så kan de bli farliga. Jag tror att dessa två brudar har goda chanser att ta sig vidare om de har en riktigt bra låt.
Agnes Chanser:
Efter en lysande comback med 2 hittar kan vi gott och väl säga att våran yngsta idolvinnare någonsin är tillbaka. Det verkar ju som att låten är i samma stuk som hennes hittar så det lär bli bra men det är bara att hålla tummarna för att det är en bra låt. För är det de så tror jag att vi får Agnes i finalen.

Vilka är era favoriter resten av deltagarana har ni här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback