Skivrecension: Maria Haukaas Storeng-Hold On Be Strong

Maria Haukaas Storeng är tjejen som tog oss alla med strom när hon förra året stod på ESC scenen och framförde sin  schlager låt Hold On Be Strong som med sin inspiration av R&B slutade på en mycket hedersam 5 e plats i och med den topplaceringen så var Norge det ända landet i Norden som placerade sig i topp 10. Efter tävlingen fick Maria en megahit i hela Europa, hon hann medverka i Allsång På Skansen och tillsammans med Anna Sahlene bli förfrågad om att tävla i Melodfestivalen. År 2004 stod denna tjej framför den norska idoljuryn och redan då visste juryn att en ny stjärna var född. Allt flöt på som ett rinnande vatten ända fram till när det var 6 stycken kvar och Maria snubblade på målsnöret för en top 5 placering, men trots att hon åkte ut ganska tidigt så är hon idag den idoldeltagare det gått allra bäst för. Ni som tyckte om henne i fjol missa då inte att Maria tillsammans med Anna Sahlene den 28 Februari tävlar i den sista deltävlingen av Melodfestivalen.

Jag tycker att Maria är en riktigt bra sångerska med en oerhört bra styrka i sin röst. Efter att ha hört ESC låten var man ju bara tvungen att höra sångfågelns album och en sak är säker det är inga texter som inte handlar om något eller sådana som bara innehåller otroligt ointressanta saker utan det är vettiga texter som är välskrivna och genomtänkta. Visst är albumet bra och det finns en hel del bra låtar men ingen av dem är riktigt min stil. Låten Find Your Way Soon är väl den som mest är min stil. Jag tycker inte om när folk säger att något är utjatat fråga mig inte varför men hur som helst så måste jag faktiskt säga att Hold On Be Strong är ganska uttjatad och det är mitt fel. Låtarna Never Let Go och  The Hurting Kind är verkligen fina och det finns ett enormt budskap med dem. Marias röst kommer också fram väldigt bra.
Skivan får SSS