Final ikväll

Startfältet har aldrig varit tuffare år efter år har man kunnat lista ut vem det är som vinner jag var tidigare helt säker på vinst för vår alldeles egna Måns Zelmerlöw på genrepet tog killen lungt och jag tror att han har en liten strategi där att ta det lungt på repen men när det verkligen gäller vilket är ikväll så kommer han ge gärnet då han lurar sina konkurrenter litegrann. Man brukar kunna känns en känsla och få en hint av vem som är publikfavorit men jag tyckte inte att man kände den känslan riktigt förutom att ingen stöttade stackars Sofia. Då alla fick mängder av applåder men när Sofia kom så minskades applåderna och få personer skrek stackarn. Men visa respekt people! Det där kallas inte att visa respekt. Stöttar man alla andra så kan man inte "dissa" en person. Hon är lika mycket vinnare och lika mycket värd som alla andra. Hur som helst så ska jag alltså nu försöka sammanfatta kvällen och faktum är att jag fortfarnade tror ganska mycket på vinst för Måns, men EMD ligger ruskigt bra till dem med liksom Malena. Bäst igår framträdande mässigt var EMD, Molly, Agnes och Malena. Jag måste faktiskt säga att HEATS låt är bra.

Topp 3:
1. Måns
2. Malena/EMD
3.EMD/Malena

4-6:
4. Alcazar
5. Agnes
6. Caroline Af Ugglas

EMD har bytt kläder till vita frackar istället för svarta. Mollys klänning har krympt och Måns har fixat med detaljer. Sofia har lagt till lite mer glitter.

Vi ska antingen skicka Måns eller EMD då jag tror att det krävs en artist med bra erfarenhet, bra röst, personer som kan charma alla typer av människor, en låt som sitter och något nytt och fräscht att bjuda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback