Skivrecension: Kevin Borg- The Beginning

Alla minns vi Kevin Borg som för 3 månader sedan stod på scenen och fick reda på det lyckliga beskedet om att han vunnit Idol 2008. Förutom att han blev hyllad av juryn och att han var segertippad så är han den idoldeltgaren som blivit spådd att både lyckas bäst av alla idoldeltagare och dessutom den i hans säsong som kommer lyckas bäst. Äntligen är albumet här. Då det släpps imorgon. Kevin har skrivit 2 låtar helt själv som är tillägnade till hans flickvän.

Jag tycker att Kevins album är riktigt bra han har lyckats hitta en genre som verkligen passar honom. Kevin skulle visserligen kunna sjunga vilken genre som helst men det jag menar att det verkligen känns som att han själv tycker att det känns bra och att man själv kan lyssna på det utan några tankar på att det här passar nog inte hans personlighet. Han blandar fina ballader med pop/R&B låtar. Kanske inte låter som en bra kombination men jag måste faktiskt säga att tycker att det är det. Mina favoriter är A Hundred differnt ways som är en Pop/R&B låt och Ready To Fly som är en mycket vacker ballad med oerhört vacker text en kärlekstext. Jag tror dessutom att ju mer man lyssnar på låtarna desto mer tycker man om dem. Det är verkligen inga låtar som har på tensial att man tröttnar på dem utan precis som jag sa tvärtom. Nu spår jag också Kevins framtid jag tror att han är den idoldeltagren som faktsikt kommer lyckas allra bäst och då pratar vi totalt och i sin egen säsong. Jag tyckjer att Kevin har lyckats riktigt bra. Skivan får:

Gillade ni Kevin i idol kommer ni inte bli besvikna nu! Ett tips till Kevin fans i idol köp skivan!