Tonsäkerhet

När en artist är med i melodifestivalen så är det inte bara låten som påverkar utan även artisterns sånginsats sjunger du dåligt så minskar chansen. Minns ni 2003 när stackars england var segertippade och när sångerskan kom in så tappade hon kontrollen helt och prickade inte en ända ton och de kom sist med 0 poäng trots segertippning stackarna! Så min överraskning till er är att jag tänkte fundera och analysera lite av vad våra finalister skulle prestera i ESC. Deras chanser låtmässigt, hur de skulle klara att sjunga, och kanske något tillägg. Here we go!

Måns Zelmerlöw-Hope & Glory
Våran älskade Måns finns det egentligen något som denna kille inte kan göra? För att lyckas tror jag att man måste kunna charma alla typer av människor dvs. unga som gamla, kvinnor som män, you name it! Om Måns skulle sjunga en ton falskt i Moskva så skulle helt seriöst min haka lossna bokstavligt talat. Måns sjunger som en gud och är ruttinerad som gatan. Det finns ingen tvivel om att han skulle charma sönder hela Europa med sitt fantastiska ýttre, charm, sång och ja låt.
Sång: SSSSS¨
Låt: SSSS
Charm: SSSSS
Summa: 14/15

Caroline Af Ugglas-Snälla Snälla
Nejnej, Caroline kanske skulle kunna sjunga eller inte, men ajg tror inte alls på det här. Jag är ledsen men jag tror inte att detta hade gått hem alls.
Sång: SSS
Låt: SS
Charm: SSS
Summa: 7/15

Agnes-Love love love
Med sin enorma pipa och erfarenhet är chansen för falsksång ganska liten. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka låtmässigt jag älskar låten och tycker att det är en riktigt bra låt men jag vet inte riktigt hur det skulle gå. Discodängor brukar inte gå hem i ESC. Men denna låt är lite balkan inspirerad och påminner en aning om Rumäniens bidrag. Det känns lite samma tanke bakom låten på något sätt. Nej detta kanske skulle funka.
Sång: SSSSS
Låt: SSSS
Charm: SSSS
13,5/15

HEAT-1000 Miles
Låten är faktsikt riktigt bra och då är jag inte alls ett fan av hårdrock. Sångaren sjunger riktigt bra men jag tror att det krävs erfarenhet och mycket vad ska man säga erfarnehet och HEAT är ett nytt band som vad jag vet inte har stått så mycket på scenen och uppträtt inför många människor. Tidigare, men han skulle möjligtvis kunna klara det här med tanke på att faktsikt sjunger riktigt riktigt bra.
Sång: SSSS
Låt: SSSS
Charm: SS
10/15

Emilia-You´re my world
Låten sitter och skulle möjligtvis klara balkan men Emilia sjunger inte tillräckligt bra vilket är väldigt trist. Nej tyvärr men detta skulle inte funka jag är ledsen.
Sång: S
Låt: SSSS
Charm:SSSS
6/15

Alcazar-Stay The Night
Nej låten är alldeles för svensk och nordisk, disco går tyvärr inte hem och tjejernas sånginsatser lät inget vidare i finalen. Sorry!
Sång: SSS
Låt: SS
Charm:SSSS
9/15

Sarah DF-Moving On
Låten är ju en riktig schlager, påminner om Serbiens vinnarlåt från 2007 och fick dessutom 12 poäng från int.juryn och det bådar väl gott eller? Men Sarah har tyvärr tappat sin enorma pipa som hon hade nu låter det mest gnälligt, jag är tveksam på hur hon skulle klara av nerverna i Moskva.
Sång: SSS
Låt: SSSSS
Charm:SSS
11/15

EMD-Baby Goodbye
Här snackar vi ju nästan hela paketet inklusive försårng det är samma sak som jag sa om Måns att grabbarna skulle sjunga falskt skulle vara lika konstigt som att en apa skulle gå på kungsgatan. Försprång Danny är megasuperstar i balkan, norden och baltikum vem vann i fjol ju nämligen världskände Dima Bilan. Popularitet spelar roll. Erik och Mattias gör ju inte detta sämre på något sätt heller?
Sång: SSSSS
Låt:SSSSS
Charm: SSSSS
15/15

Sofia-Alla
Låten är ju balkan inspirerad så att det skriker om det. Men Sofia har inte tonsäkerheten och hon saknar erfarenheten. Tyvärr sorry!
Sång: SS
Låt: SSSSS
Charm:SS
9/15

Molly Sandén-Så Vill Stjänorna
Vi svenskar sitter helt tagna och storbölar chansen är att folk då sitter och storbölar med denna enorma talng. Hur i hela fridens dar kan man vara 16 år och sjunga så här bra(var bara tvungen att skrivs det). Molly skulle få hela Europa att tappa hakan under dessa 3 minuter. Men skulle hon starta mellan två fartiga låtar skulle det vara ganska kört. Men nej detta skulle funka.
Sång: SSSSS
Låt: SSSS
Charm:SSSSS
14/15

Malena Ernman-La Voix
Vad ska man säga. Malena är eurovisions mest ruttinerade, proffsigaste och bästa sångaren. Gott folk det är en världstjärna inom operan vi har framför oss en av de största dessutom. Risken att Malena fans bänkar sig finns och låten är farligt stark. Pipan är det inget snack om. Malena vinner eller så kommer hon sist det går inte okej eller bra utan det går strålande eller uselt. That´s it!
Sång: SSSSS
Låt:SSSSS
Charm:SSSSS
15/15

Vinna skulle: EMD, Malena eller Måns göra
Top 10: Molly, Agnes, HEAT, Sarah DF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback